Berlin: Plac Poczdamski 17 czerwca 1953 r., na zewnątrz Deutsche Oper 2 czerwca 1967 r., na Alexanderplatz 4 listopada 1989 r. Krótkie, okrojone wycinki oryginalnych nagrań zostały nałożone na czarno-białe obrazy historycznych miejsc widzianych dzisiaj: wielkie samochody i turyści. Kamera przesuwa się i robi zbliżenia. W poszukiwaniu ducha demokracji. Na zewnątrz Urzędu Kanclerza Federalnego widzimy tryskające fontanny i zagubioną, beczącą owcę.
O artyście
Thomas Kutschker urodził się w 1963 r. w Mannheim, uczył się fotografowania w znanym Lette-Verein w Berlinie, a także studiował film i media na Wyższej Szkole Sztuk Medialnych w Kolonii (KHM). Od 1988 r. realizuje filmy dokumentalne i wideo artystyczne. W 1988 r. otrzymał pierwszą nagrodę od rządu kraju związkowego Nadrenii-Północnej Westfalii w kategorii młodzi reżyserzy i reżyserzy obrazu, a w latach 1999 i 2000 z tego samego źródła przyznano mu granty artystyczne. Jego pełnometrażowy film „Die Verschwundene Grenze” (Znikająca Granica) został nagrodzony jako najlepszy film na Asolo Art Film Festival w 2001 r. W latach 2000–2005 wykładał na Uniwersytecie Humboldta w Berlinie, a w latach 2005–2011 uczył na Akademii Sztuk Pięknych w Düsseldorfie. Od 2006 r. uczy na Uniwersytecie Sztuki (UdK) w Berlinie.
At the Border Crossing (2011)
Me, Myself and I in the Age of Downloads
(2010)
Shooting Locations (2009)
Shadows Worlds (2008)
The Border (2000)
The Vanishing Border (1999)
Obscure Lights (1996)
Project Belleville (1989-93)