Jakby wybierając się na wycieczkę, grupa mężczyzn wsiada do autobusu, który zawiezie ich do wyschniętego koryta rzeki. To prace wykopaliskowe. Wyłaniają się części szkieletów – ponad 250 Bośniaków, którzy w latach 1992–1995 zostali zabici przez żołnierzy Republiki Serbskiej w Wyszehradzie i okolicach. Kamera śledzi to, co się dzieje niemal od niechcenia, i właśnie to neutralne podejście – bez pytań czy mówionego komentarza – sprawia, że film jest tak przygniatający.
O artyście
Ines Tanović urodziła się w Sarajewie. Ukończyła Wydział Dramaturgii na Akademii Sztuk Scenicznych w Sarajewie. Od 1988 r. członkini Stowarzyszenia Filmowców B&H (Bośni i Hercegowiny). Autorka scenariuszy i reżyserka sześciu filmów fabularnych. Wyreżyserowała bośniacką część pełnometrażowego zbioru „Inne historie” (wynik współpracy między wytwórniami filmowymi z Bośni i Hercegowiny, Serbii, Macedonii, Słowenii, Chorwacji i Irlandii, przy wsparciu Euroimages). Film był wyświetlany na ponad 35 światowych festiwalach, na których wygrał pięć międzynarodowych nagród. W 2004 r. Tanović wygrała nagrodę Fundacji Huberta Balsa za scenariusz „Entanglement”. Za nowy projekt „Our every day life”, który był pokazywany na targach CineLink na Festiwalu Filmowym w Sarajewie 2010, otrzymała nagrodę INTERNATIONAL RELATIONS ARTE PREIS.
Some other Stories (2010)
Starting over (2010)
Exibition (2009)
Sugar free (2002)
Sindrom (1998)
Idea (1989)
Circles (1987)