Przekraczanie Granic – Tomasz Raczek & Bartosz Wójcik '16

W ostatnich latach potencjalne drogi rozwoju kinematografii wiążą się z nowymi możliwościami jednoczesnej rejestracji obrazu i dźwięku, które niesie za sobą postęp technologiczny. Wraz z transformacją w obrębie techniki zmieniają się również urządzenia rejestrujące i wyświetlające strumień audio i wideo. Kamera i projektor zostały zastąpione wieloma skomplikowanymi urządzeniami, które są większymi lub mniejszymi komputerami. Przemiany te mogą wpłynąć na samo kino. Wiele ścieżek współczesnego rozwoju utknie zapewne w martwym punkcie; inne mogą doprowadzić do rozwiązań, których dziś nie znamy.

Obserwujemy tę rewolucję i dyskutujemy o niej na Szczecin European Film Festival od kilku lat. Okazuje się ona odrywać nawet od tych dwóch opisanych powyżej klasycznych ścieżek odbioru zmysłowego. Dlatego w tym roku postanowiliśmy przyjrzeć się możliwościom tworzenia tzw. wirtualnej rzeczywistości – rejestracji i prezentacji materiałów audiowizualnych, angażujących nie tylko wzrok i słuch. Wariantów tworzenia i odtwarzania wirtualnej rzeczywistości jest sporo. Obok płaskiego ekranu, oferującego obraz 360°, istnieją sposoby prezentacji obrazu 3D – w tym również obejmującego pełen zakres panoramy – oraz urządzenia włączające dodatkowe zmysły. Podczas SEFF ’16 zaprezentujemy kilka z obecnie dostępnych możliwości technicznych kreacji rzeczywistości wirtualnej. I jak zwykle, podyskutujemy na ten temat.

Kuratorzy

Tomasz Raczek

 

Bartosz Wójcik

 

AVID Technology – dostawca rozwiązań dla profesjonalnego rynku filmowego, telewizyjnego i muzycznego. Produkty firmy używane są przy takich produkcjach, jak: „Mad Max”, „Zjawa”, „Spectre” czy „Gwiezdne Wojny: Przebudzenie mocy”. Stacje telewizyjne na całym świecie wykorzystują oprogramowanie firmy AVID do wzbogacania swoich produkcji o grafikę oraz rozszerzoną i wirtualną rzeczywistość. Na festiwalu zostanie zaprezentowany wykład dot. wirtualnej rzeczywistości oraz jej zastosowania w produkcji filmów. Co więcej, AVID zaprezentuje na żywo wirtualne studio telewizyjne, a zwiedzający będą mogli z niego skorzystać, wchodząc w rolę prezentera.

 

 

Bosch VR to wirtualna podróż po piętnastowiecznym obrazie „Ogród rozkoszy ziemskich”. Projekt Bosch VR powstał z okazji 500. rocznicy śmierci jednego z największych artystów i wizjonerów, jacy kiedykolwiek żyli – Hieronima Boscha. Ten niezwykły obraz jest dogłębnie zajmującą wizją, której w Bosch VR towarzyszy wyróżniająca się ścieżka dźwiękowa oraz muzyczna (jej częścią są m.in. dzwony katedralne z Den Bosch, rodzinnej miejscowości artysty), umożliwiająca intymne i wciągające przeżycie. Koncepcja oraz animacje Bosch VR zostały stworzone przez zespół nagradzanych artystów z BDH w Bristolu (Wlk. Brytania) – mieście wytwórni Aardman Animations oraz festiwalu filmów krótkometrażowych Encounters.

 

 

Virtual Gamer – pierwszy salon wirtualnej rzeczywistości w Szczecinie. Posiada w ofercie szeroki repertuar gier VR oraz filmów i doświadczeń 360°. Na festiwalu zostaną zaprezentowane filmy dokumentalne o tematyce politycznej i life-stylowej oraz spacery 360° z pogranicza sztuki i kinematografii.

 

Warsztaty holograficzne pozwalają uczestnikom na stworzenie własnej piramidy do hologramu 4-stronnego. Każdy uczestnik zostanie wyposażony w specjalne filmy do hologramu, które będzie można projektować ze swojego telefonu lub tabletu.

Livestreaming zapewnia Radio Szczecin.

 

Bilety do nabycia:


Przeszłe wydarzenia

Znajdujesz się na stronie archiwalnej. Przejdź do serwisu aktualnej edycji Festiwalu.

Udostępnij: