W latach 1980. Foth przygotował rockowy musical z udziałem średniowiecznych zespołów punkowych, takich jak Spilwut i Tippelklimper, który miał nosić nazwę „Tanzwut”. „Ach Du jeh” został nakręcony przez Foth'a, by zbliżyć się do tego środowiska. Spilwut występuje do dziś, Tippelklimper przekształcił się w The Inchtabokatables i Corvus Corax, zaś z wielkiego rockowego musicalu Foth'a w DEFA nic nie wyszło.
czytaj więcej
W połowie lat 1990. pewna stacja telewizyjna próbowała zwerbować ośmiu wschodnioniemieckich filmowców do serii o Błogosławieństwach z Kazania na Górze. Foth wybrał „Cichych” („Die Sanften”) i nakręcił film „Die Verweigerung” („Odmowa”) o związku dwóch mężczyzn w więzieniu NRD. Kto, kiedy, gdzie, jak, komu i dlaczego w tym filmie odmawia, zaskakuje i poddaje w wątpliwość pochopne przewartościowania.
czytaj więcejNiemcy Wschodnie były umundurowane. Wojsko, policja, grupy bojowe w zakładach pracy, Towarzystwo Sportu i Techniki GST w szkołach, obrona cywilna i szkolenie wojskowe na uczelniach, a do tego wszystkie zawody, w których mundury noszono zwyczajowo spowodowały, że ludzie byli przekonani, iż kraj jest niezatapialny. Po przewrocie w 1990 roku po prostu otrzymali nowe uniformy w miejsce starych i rozpoczęli służbę nowemu systemowi w miejsce poprzedniego.
czytaj więcej
Judy jest urzędniczką w biurze, Dean hydraulikiem. Swój wolny czas poświęcają na taniec. Taniec, któremu NRD wypowiedziało wojnę. Taniec w rozkroku z wyrzutem traktowany był jak dzieło szatana. Restauracja Seebrücke w Ahlbeck informowała na szyldzie przy wejściu: ćwieki w spodniach z ćwiekami niepożądane! Ale Judy i Dean nie przejmują się tym zderzeniem kultur, muszą tańczyć.
czytaj więcej
Niemcy Wschodnie były, są i pozostają obszarem w przeważającej mierze pogańskim. Po 1990 pewna stacja telewizyjna próbowała pozyskać siedmiu znanych wschodnioniemieckich autorów, aby intelektualnie zbliżyć się do próśb Modlitwy Pańskiej. Jörg Foth sportretował autorkę Helgę Schubert podczas czytania przygotowanego przez nią tekstu. Obraz uzupełniają widoki za oknem i okolica. Powstałą w ten sposób filmową hybrydę Foth nazywa telewizyjną modlitwą.
czytaj więcej
Najnowszy film Adama Sikory to rodzaj filmowego eksperymentu, introspekcyjnej podróży bohatera-narratora do tytułowego Wölfelsgrund, czyli Międzygórza w Kotlinie Kłodzkiej. Bohater, określany również jako Figura, konfrontuje się z miejscem i dokonuje wglądu w swój wewnętrzny krajobraz, który okazuje się pejzażem ruin. Film jest też rodzajem gry, nieokreślona jest bowiem relacja pomiędzy narratorem a Figurą.