.
czytaj więcej
Wideo jest dyptykiem skupiającym się na mamach, których córki biorą udział w konkursach piękności. Po prawej stronie ekranu widać pokazy z Teksasu, podczas których dziewczynki tańczą przed jurorami, kierowane instrukcjami od matek oraz trenerów stojących za plecami jurorów. Po lewej stronie ekranu, jako kontrast dla obrazu po prawej, widać wyreżyserowane nagranie dorosłej tancerki, która zdejmuje z siebie elementy ubioru noszone przez dziewczęta.
.
czytaj więcej
Krótkometrażowy film o dwóch facetach przy automatach do gry w sklepie Don Quijote w Tokio. Film ten jest częścią serii „60secondsIn” Maxa Viktora Herberta.
.
czytaj więcej
Świat, w którym dzieci znajdują się w centrum przyrody. Bawiąc się, pozostają z nią w harmonii. Celem filmu jest wyeliminowanie gier komputerowych dzieci i przeniesienie ich do serca natury.
czytaj więcej
.Eksperymentalne wideo oparte na mirażach świetlnych do muzyki stworzonej przez autora.
czytaj więcej
Treść tej pracy traktuje o kodzie. Kodzie, który nas otacza, który buduje łańcuchy życia. Jest to kod będący źródłem wszelkich żyjących i martwych struktur. Czy istnieje związek między światem makro i mikro? Czy owad ma powierzchnię podobną do powierzchni księżyca? Film ten jest owocem współpracy pomiędzy holenderskim kompozytorem Stephanem Dunkelmanem a autriackim filmowcem Nikolausem Jantschem.
.
czytaj więcej
Mały chłopiec żył w dżungli, gdzie stworzenia i rośliny wzajemnie podtrzymują się przy życiu, nie zakłócając środowiska. Film porusza problem wypierania dzikich zwierząt. Główny bohater stracił rodziców, gdy zdezorientowany słoń opuścił stado i przebił się przez mury wioski. Chłopiec zaczął się tułać, karmiąc się krabami i ryżem. W końcu przybył na równinę, aby sprzedawać produkty leśne.
czytaj więcej
Film przedstawia wyjątkowość chwili mijania innego pociągu nocą, kiedy okna tego drugiego wagonu stają się plamami światła w czarnej pustce, wrotami do innego świata. Pojedyncze okna zwolnione są do 10% czasu rzeczywistego, uwydatniając ruch pasażerów z równoległego wagonu. Ścieżka dźwiękowa tego „drugiego” miejsca, której źródłem jest wnętrze pierwszego wagonu, jest dopasowana tempem do obrazu, stając się abstrakcyjnym hukiem wtórującym czarnej pustce.
czytaj więcej
To jednokanałowe wideo można traktować jako film krótkometrażowy bądź zapętloną wideo-instalację. Praca składa się z materiału nakręconego na przestrzeni lat (większość nagrana za pomocą iPhone’a z aplikacją Filmic Pro) i połączonego m.in. z mocno zmanipulowanym materiałem z sieci i fragmentami nagrań domowych. Film jako wizualne przedstawieniem własnych myśli i wspomnień autora, lecz na tyle niejednoznaczny, że pozwala widzowi na wszelkie unikalne interpretacje.
.
czytaj więcej
Film z poetyckiej perspektywy pochyla się nad człowiekiem w kontekście zapomnianej przestrzeni oraz śladów jego istnienia.
.
czytaj więcejFilm opowiada historię uchodźców, którzy zginęli na morzu. Wykorzystuje w tym celu symboliczne elementy ich dobytku, który zostaje wyrzucony na brzeg.
.
czytaj więcej
Dwuczęściowa instalacja wideo. Jest okazją do estetycznej i politycznej refleksji nad konfliktem zbrojnym, który panuje w Syrii od 2013 r. Stworzona z nagrań nalotów bombowych z Youtube instalacja zwraca uwagę na cenzurę medialną wprowadzaną przez reżim Bashara Al Assada, jak i na nieczytelność konfliktu. Wojna oraz jej ofiary są tutaj niewidzialne, jednak ucieleśnione w ruchach kamery i w niebezpieczeństwie, które wisi w powietrzu.
czytaj więcej
Biega na siłowni znakomitego uniwersytetu. Wygląda pięknie – jest wysportowana, mądra, kobieca i jednocześnie zawsze silna. Podtrzymywanie wizerunku pielęgnowanego w mediach społecznościowych to rzeczywistość niemożliwa, a jednak codzienna. Od września 2014 r. do sierpnia 2015 r. Annika Glass studiowała chiński na Narodowym Uniwersytecie Tajwańskim (NTU) w Tajpej, jednym z najlepszych uniwersytetów w Tajwanie. Zdjęcia wykonano na tamtejszej siłowni służącej nie tylko do treningów, ale również do strzelania selfie i innych czynności związanych z utrzymaniem wizerunku, a tym samym zachowaniem pozorów.
.
czytaj więcej
Codziennie o 20:33 grupa pracowników biurowych wsiada do pociągu z Churchgate do Borivali. Trasa ta jest dla nich muzyczną podróżą symbolizującą koleżeństwo, która podnosi na duchu pod koniec ciężkiego dnia. Na każdym przystanku dołącza do tej radosnej grupy coraz więcej ludzi; muzyka natęża się i zagłusza dysonans agresywnych głosów pasażerów kolei, wypełniając ich duchem świętowania.
czytaj więcej
Część serii „The Altered Reality”. Praca Czasu i Przestrzeni. Powielenie człowieka poprzez jego izolację. Istnienie w równoległych rzeczywistościach. Pojawianie się i Znikanie. Zaczynanie i Kończenie. Kończenie i Zaczynanie. Powtarzanie i Cykliczność.
czytaj więcej
Realizacja, scenariusz, zdjęcia, dźwięk: Mariusz Wirski
Montaż: Mariusz Wirski, Piotr Zarzycki
Producenci: Wanda Dittrich, Mariusz Wirski, Piotr Zarzycki
Produkcja: MWM Art Film
Narrator pierwszoosobowy wykorzystuje w niecodzienny sposób narzędzia do kreacji filmu. Twórca odsłania swoją wrażliwość na światło, ruch i przestrzeń podkreślając ulotność tych elementów budujących mikrokosmos wrażeń.
czytaj więcej
„Treetops” jest eksperymentalnym filmem o przestrzeni pomiędzy światem naturalnym a technologią, której używamy do uchwycenia i powielania rzeczywistości. Porusza kwestie frustracji i ograniczeń związanych z próbami odtworzenia świata wokół nas za pomocą aparatów fotograficznych, dyktafonów oraz komputerów. Niezależnie od włożonego wysiłku, ograniczenia narzędzi, którymi się posługujemy, zmuszają nas do tworzenia wyłącznie przetworzonych obrazów tego, co rejestrujemy.
.
czytaj więcej