Filmy
- An Ocean / Ein Ozean, 19
Gdy Markus zbliża się do obrazów, przed którymi uciekał przez 49 lat, w karku zaczyna czuć drżenie. Obecnie jedzie w swoim mobilnym domu na południe, tak daleko od przeszłości, jak to możliwe. Obrazy przychodzą bez ostrzeżenia. Najpierw mrowienie w karku, potem drżenie przechodzi przez całe ciało Markusa. Molestowanie miało miejsce 45 lat temu, ale Markus dopiero teraz jest w stanie o tym mówić. 55-latek ciągle przemieszcza się w swoim domu na kółkach, żeby nie myśleć zbyt długo. Codzienna walka o przetrwanie toczy się między przeszłością a widokiem na skraj oceanu.
Autorzy:
- Down to Earth / Blisko ziemi, 29
Film dokumentalny „Blisko ziemi” opowiada historię współzależnego związku Małgorzaty i Mariusza, rodziców reżyserki. Prezentowanemu związkowi daleko do ideału, ale oprócz licznych oskarżeń i rozczarowań pełno tu też niespodziewanych przykładów troski i subtelnych gestów miłości. Przez lata małżeństwa oboje utarli pewne ścieżki zachowań, które zapewne nie są znane ani wyobrażalne dla osób, którym obca jest kwestia alkoholizmu, ale identyfikowane i dobrze znane profesjonalistom, którzy zajmują się tą kwestią.
Autorzy:
- I showed him covid-19, 2
Eksperymentalny film krótkometrażowy eksplorujący pojęcie sztuki stworzonej przy użyciu sztucznej inteligencji. Narzędzia obliczeniowe do odnajdywania i korzystania z wzorów w danych umożliwiły nam zobaczenie, jak sztuczna inteligencja reaguje na nasz wkład. Autorka tego dzieła sztuki stworzyła unikalną bazę danych złożoną z 1.232 zdjęć zrobionych w okresie pandemii. Jego głównym celem było ocenienie wygenerowanej wizualnej odpowiedzi na obecną sytuację na świecie. Wynik podniósł jednak poprzeczkę, osiągając wizualną atrakcyjność. Pomysł na ten projekt narodził się z intensywnego poczucia separacji, z którym żyjemy, wymuszonej przerwy w planach, związkach i marzeniach.
Autorzy:
- It’s a Very Pretty Picture / Ten obrazek jest bardzo ładny, 30
Nagrane telefonem, zarejestrowane na taśmie VHS, sfilmowane kamerą cyfrową. Podpatrzone w intymnych sytuacjach. Jakub Ciosiński pokazuje życie trzypokoleniowej rodziny w kontekście niepowodzeń miłosnych i problemów w budowaniu związków. Czy obiektyw okaże się narzędziem filmowej terapii lub zrozumienia rodzinnych historii? Dokumentalny autoportret familii łączy w sobie nie tylko różne technologie filmowania, lecz także różne etapy życia oraz normy obyczajowe dotyczące relacji. Głos zabierają niemal wszyscy członkowie rodziny Ciosińskich.
Autorzy:
- Why Didn’t You Stay For Me? / Waarom bleef je niet voor mij?, 25
Czworo dzieci. Jedna reżyserka. Rodzic każdego z nich popełnił samobójstwo. Kiedy reżyserka Milou zgłębia kwestie, o które nikt dotąd nie pytał, dzieci wreszcie opowiadają nam o swojej drodze rozpoczętej w chwili, kiedy usłyszały wiadomość.
Autorzy: